Technologische ontwikkelingen van het ov veranderen sneller dan je Station Leeuwarden Camminghaburen kan zeggen. Neem OVpay. Daarmee kun je nu overal in- en uitchecken met je betaalpas, creditcard of mobiel. Handig, ofnie? Wij hielpen om heel Nederland ook echt de overstap te laten maken naar deze nieuwe manier van reizen.
Het succes van OVpay valt of staat met een goede gebruikservaring. De app en website is waar die ervaring grotendeels plaatsvindt. Wij namen de (UX) copy van deze touchpoints voor onze rekening, zowel in het Nederlands als Engels. In beide talen spitsten we ieder woord toe op een zo breed mogelijk publiek. Daardoor kan echt iedereen -inclusief toeristen- makkelijk van A naar B. En terug, natuurlijk.
Niet de 3J’s, maar de 3H’s
Ook de social strategie kwam uit onze koker. Daarin kozen we het 3H-model als fundament: de Hero-laag (lees: campagne) was er al, dus wij bogen ons over de andere twee H’s. Voor de Hygiëne-laag analyseerden we de meestgestelde vragen en bedachten daar passende content bij. Zowel voor de website als de socials. Voor de Hub-laag maakten we content om OVpay een gezicht te geven én de interactie aan te gaan met de doelgroep. Dat zorgde voor meer positiviteit op de socials.
Content in vele formats
Onze content goten we in allerlei vormen. Informatieve, maar ook zeker vermakelijke. Denk aan ‘Elise & the Comments’, video’s waarin we veelgestelde vragen beantwoorden. Of ‘Even inchecken bij’, een portretreeks van de mensen die het ov mogelijk maken. Stuk voor stuk formats die het merk OVpay een stukje menselijker maken.
We maakten alle communicatie voor OVpay in opdracht van de gezamenlijke OV-bedrijven en Translink. Meer weten? Check ovpay.nl