Crossmediale campagne voor de Q-Park app

Q-Park
Campagne

Je kent Q-Park van hun parkeergarages, maar nu kan je via de app ook op straat parkeren. Moet je wel even de Q-Park app downloaden. Met die op zak kun je je auto praktisch overal kwijt. Deze fijne propositie mochten wij Nederland in slingeren – om zo iedere automobilist aan de app te krijgen.

Van functioneel naar beleving

Overal parkeren met de Q-Park app. Een mooie boodschap, maar nog vrij functioneel. Ook is parkeren geen doel op zich; het draait om je bestemming.

Of je nu met de kids op stap bent, naar een zakenlunch moet of een avondje uit gaat: hoe dichter je bij die bestemming komt, hoe fijner dat voelt. Dat gevoel namen we als uitgangspunt voor de campagne ‘Dichterbij dan dichtbij’.

Bestemming bereikt

Met de Q-Park app staat er niks tussen jou en je bestemming. Als je dat heel letterlijk maakt, parkeer je dus echt in of op die bestemming.

In de campagne ‘Dichterbij dan dichtbij’ trokken we dit in het extreme. Zo creëerden we bijna surrealistische mini-verhalen. Verhalen die zich uitermate goed lenen voor beeldende communicatiemiddelen zoals video, abri en banner. Ook maakten we - speciaal voor de landelijke radiocommercial - een vertaling naar audio.

Mr. Koreander

Tobias van Geijn
Djoelia van der Velden
Suda Polwatte
Rob Wetzer

Partners

Big Shots
Resoluut