Djoelia van der Velden
Soms kom je ze tegen: bedrijven die heel goed zijn in wat ze doen, maar moeite hebben om hun verhaal over de bühne te brengen. IV experts was zo’n bedrijf. Waar zij experts zijn op het gebied van informatievoorziening, zijn wij dat op het gebied van all things merk. Daarom waren wij de aangewezen partij om hun verhaal eens strak op papier te zetten.
IV experts wilde een verhaal met aantrekkingskracht. Voor hun klanten, maar ook voor hun eigen mensen. Dat vroeg wat ons betreft om creativiteit en emotie. Dus dat brachten we voor ze aan. Het resultaat? Een spiksplinternieuwe, krachtige propositie, die precies inspeelt op wat er leeft onder hun doelgroep.
Met een strakke missie en visie creëer je aantrekkingskracht. Het laat zien wat je toekomstdroom is en hoe jij daar als bedrijf aan bijdraagt. Die van IV experts? Bleek: 'een maatschappij die z’n mensen vooruit helpt’ te zijn. Daar draagt IV experts dagelijks aan bij. Met een goeie missie en visie maak je jouw mensen warm voor dat wat jullie doen. En trek je nieuwe mensen, die echt passen bij je bedrijf, als vanzelf aan.
Zo’n nieuw verhaal komt pas echt lekker over als je ook je communicatiestijl aanpast. In een stijl die past bij je merk. In dit geval betekende dat: minder jargon en meer mens en maatschappij in de teksten laten terugkomen. En een flinke dot lef. Want IV experts mag best heel trots zijn op het werk dat ze doen.