UX copy app Karwei en GAMMA

De mens in Aegon

Aegon
UX writing


Verzekering. Pensioen. Hypotheek. Serieuze onderwerpen. En ergens dacht ik altijd dat ik dan ook heel serieus moest klinken. Ernstig zelfs. Zeker als ik m’n zakelijke klanten aansprak, veranderde ik pardoes in een hoogwaardigheidsbekleder. Zelfs als er iets te vieren was, gebruikte ik andere woorden, maar m’n toon? Die bleef hetzelfde.

Dat moest anders

Als er iets te vieren is, wil ik met je meevieren. In moeilijke situaties wil ik m'n menselijkheid tonen. Net als in het echte leven.  Je buurman vousvoyeert je toch ook niet ineens nadat je vertelt dat je gaat scheiden?

Maar goed, weten wat je anders wil is 1, het ook echt doen is 2. Ik had namelijk nog zo’n 100 pagina’s en 50 brieven liggen waarin ik als een computer klonk.

Alles moest dus herschreven worden. Naar de nieuwe ik. Had ik geen tijd voor. Maar Mr. Koreander gelukkig wel.

Het werk van Mr.K

En dus gingen ze bij Mr. Koreander aan de bak. Eerst maakten ze een duidelijke brand voice voor me. Wat is mijn stem en hoe klink ik in bepaalde situaties? En vervolgens pasten ze dat toe in onze copy. Van akelig ingewikkelde pensioenbrieven tot monotone reacties op bijzondere momenten.

Voorbeelden, zei je? Hier heb je er ’n paar.

UX copy loyaliteitsprogramma Karwei
UX copy loyaliteitsprogramma Karwei
UX copy loyaliteitsprogramma Karwei
UX copy loyaliteitsprogramma Karwei

Mr. Koreander

Lisette Job
Rune van der Aar
Marloes Oostindie
Tobias van Geijn