Simyo: aan een half woord genoeg

Branding

Al jaren is Simyo jaren de meest klantvriendelijke mobiele provider van het land. In die jaren hebben wij mooi werk voor ze mogen maken. Ook voor de nieuwe merkpositionering kwam Simyo bij ons uit. Samen met Resoluut maakten we een nieuwe visuele identiteit en stemgeluid, die soepeler in elkaar klikken dan je visgraatvloer.


Kwaliteit hoeft niet duur te zijn

Simyo maakt gebruik van het beste netwerk van Nederland: dat van KPN. Ook wordt het merk door de Consumentenbond keer op keer uitgeroepen tot beste mobiele provider. Iets waar andere budgetproviders jaloers op zijn. Dat kwaliteit niet duur hoeft te zijn staat centraal in de nieuwe positionering. Het leven is al duur genoeg, dus helpt de provider klanten slimme keuzes te maken. Wij keken hoe de persoonlijkheid van het merk daarbij beter uit de verf kan komen.

UX copy winkelwagen

Een stevige stem

Van huis uit is Simyo een vriendelijk, zacht merk. Dat sympathieke zit ook diep geworteld in de mensen. We besloten daar in het nieuwe stemgeluid geen focus meer op te leggen.

Het nieuwe stemgeluid? Nuchter, fris en zeker. Lekker krachtig. Dat past goed bij een volwassen merk dat zelfvertrouwen uitstraalt. En best met de borst vooruit mag lopen.

UX copy winkelwagen

Geen toeters, wel bellen


Het nuchtere Simyo staat ergens voor, zonder te schreeuwen. Loze woorden en poeha? Daar is het extreem allergisch voor. Net als veel van haar bellers, heeft de provider aan een half woord genoeg. Het resultaat? Frisse, krachtige copy. Geen toeters, wel bellen!

Mr. Koreander

Dave de Geus

Sidekicks

Resoluut