Ons oeuvre bestaat uit een lading brand voices. Van KPN tot Aegon tot Albert Heijn: we hebben voor meerdere grote spelers een brand voice gemaakt. Maar de grootste speler is toch wel de brand voice van het merk Nederland!
RVO beheert het merk Nederland en zet ons land internationaal op de kaart in onder andere de media en het bedrijfsleven. De huisstijl, het logo en het contentplatform stonden al klaar. Het ontbrak alleen nog aan een duidelijk internationaal stemgeluid. En wie bel je als je een brand voice nodig hebt? Juistem: Mr. Koreander. Dankzij onze native copywriters, maakten we ‘m nog in het Engels ook.
Zoals elk sterk merk, is ook het merk Nederland gebaseerd op een duidelijke strategie. Eentje die compleet in het teken staat van internationale samenwerking: “solving global challenges together”. De brand voice van Nederland moest dus vooral inspirerend en uitnodigend zijn. Want de wereld verbeteren, kan je niet alleen.
We creëerden een persoonlijkheid met een aanstekelijk enthousiasme. Zo iemand bij wie je in de buurt wil zijn omdat-ie toffe dingen voor elkaar krijgt en daar zo mooi over vertelt. Met beeldende taal die je meeneemt naar alle hoeken van de wereld en je laat kennismaken met nieuwe perspectieven en ideeën. Maar het merk Nederland zou niet Nederlands zijn, als er niet ook een flinke portie nuchterheid in zit. Zelfs in het Engels.