Dave de Geus
Rune van der Aar
Ik ben KPN. De marktleider in telecomland. Ruim 3,5 miljoen Nederlandse huishoudens zijn klant bij mij en weten wat ze aan me hebben. Mijn manier van communiceren moest meer opvallen en een duidelijke missie uitdragen. Dus vond Mr. Koreander mij opnieuw uit. Met een eigen verhaal en accent in mijn stem.
Ik ben een ambitieus type. Wil van Nederland het meest digitale land ter wereld maken. Maar goed dat ik overal mogelijkheden zie. Ik kijk liever naar hoe dingen kunnen worden dan naar hoe ze nu zijn. Eén ding weet ik zeker: ik ben niet de braafste van de klas. Als ik iets vind, steek ik mijn nek uit. Dat staat centraal in m’n persoonlijkheid: menselijk met lef.
Menselijk met lef, dus. Die voel ik wel. Dat komt ook terug in mijn manier van communiceren. Maar hoe duid je nou je eigen stemgeluid? Gelukkig had ik daar Mr. Koreander voor. Zij vonden de 3 woorden die mijn stem samenvatten: krachtig, prikkelend en betrokken.
Mijn kracht zit ’m in zeggen waar het op staat en met de deur in huis vallen. Met pit, zonder hard te zijn. Alles wat ik doe, doe ik op een menselijke manier. Ik durf de aandacht te grijpen. En prik zo door clichés in telecomland heen. Dat laat ik aan mijn concurrenten over.
Ik ben geen kleine speler. Draai alweer heel wat jaartjes mee. Ik heb zat te vertellen en mijn communicatieteam is groot. Best een uitdaging om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Dat vraagt om veel oefenen. Insert workshops en trainingen. In tientallen heeft Mr. Koreander het KPN communicatieteam opgeleid. Het hele team leerde zo mijn stem kennen.
Ook trainde Mr. Koreander mijn AI-tool. Die had wat sturing nodig. Logisch natuurlijk, want menselijk is-ie niet. Toch kan-ie nu prikkelend, krachtig en betrokken schrijven. Als een mens met lef.
Content, daar kom ik in om. As we speak schrijft Mr. Koreander met mijn KPN’ers mee. Van UX-copy tot HR-teksten. Elk kanaal pakken ze aan. Dat maakt mij lekker herkenbaar voor mijn 3,5 miljoen klanten.