Garmundo: specialist in hart en tuinieren

UX writing

Alle begin is moeilijk. Die vlieger gaat ook voor tuinieren op. Plantenspecialist Garmundo - onderdeel van één van de oudste boomkwekerijen van Europa - geeft groene raad en helpt je vol zelfvertrouwen de tuin in te stappen. Tuinieren is een gevoel. Dat moest in woorden worden gevangen. Dus belden ze ons om het merk tot bloei te brengen.


Wat je aandacht geeft, groeit

De belangrijkste opdracht? Alle productpagina’s voor de nieuwe website herschrijven. De bestaande teksten waren droog als de bodem van een cactus. Dat verdient meer aandacht. Want wat je aandacht geeft, groeit.

UX copy winkelwagen

Eerst opbloeien, dan snoeien

Wie kan zich beter inleven in de beginnende tuinier dan onze plantennoob Rune? De man die ooit een nepplant een week lang water gaf. De specificaties van de planten zeggen Rune niet zoveel. Juist daarom kan hij zo goed in de huid van de beginnende tuinier kruipen.

Rune pluisde uit wat de voordelen van deze specificaties voor de tuinier zijn, kreeg zelf groene vingers en kweekte beeldende teksten. Dat schreef-ie vervolgens zo kort mogelijk op.

UX copy winkelwagen


Een groen plaatje op je netvlies

Rune wist niet zomaar lekker lopende teksten te maken; hij tovert echt een plaatje op het netvlies van de tuinier. Je kan het groen ruiken, proeven en aanraken. Zo plant hij niet alleen een zaadje: ook verlaagt-ie de drempel voor mensen die tuinieren groter maken dan het is. Ook in geur en kleur meegenieten? Stap in de fleurige webshop van Garmundo.

Mr. Koreander

Rune van der Aar